GUESS WHO I AM

GUESS WHO I AM 





Gotowi na kolejną porcję moich przemyśleń? Mam nadzieję, że nie bierzecie wszystkiego na serio, biorąc pod uwagę fakt, że jak pisałam już w kilku postach - czasem dzieje się nienajlepiej z moją psychiką. Jednak o ile moje wpisy nie szkodzą nikomu, a mam nadzieję, że zmienią odrobinę czyjś świat na lepsze - będę sobie tu płodzić, bo tak też się czuję, gdy jakaś ciekawa myśl zrodzi się w mojej głowie.


GUESS WHO I AM  -  gra "ZGADNIJ KIM JESTEM?"

Pamiętam, jak będąc w liceum odezwał się do mnie na gadu gadu pewien osobnik o pseudonimie Diabeł. On wiedział, jak ja się nazywam, ale ja nie miałam pojęcia kim jest on. Gadaliśmy incognito tak 2 lata, praktycznie codziennie. Podejrzewając kilku chłopaków ze szkoły, miałam cały czas wrażenie, że dokładnie wiem, kto to jest. Po połączeniu dosłownie 3 faktów (nazwa firmy na koszulce świadcząca o uprawianym sporcie i chyba coś jeszcze), okazało się, że trafiłam w dziesiątkę. Był to mój sąsiad. Cholernie romantyczna historia, ale o tym może kiedy indziej (swoją drogą, gratulacje za czujność dla moich rodziców - a co jakby to był jakiś stary zboczeniec :((??). Jeśli macie dzieci - ufajcie im, ale też i kontrolujcie z kim zadają się w sieci.

Dlaczego piszę o grze, w którą grał chyba każdy z żółtymi fiszkami na czole? A dlatego, że jestem po prawie rocznej terapii u psychologa i wiem już, co potrafią zdziałać "dobre pytania". Jeśli w relacjach z drugą osobą coś dzieje się nie tak, jak byśmy chcieli, jeśli nie możemy się dogadać, ciągle się kłócimy lub nawet rozstajemy - najprawdopodobniej - zadajemy wciąż te same, złe pytania.

Do wyćwiczenia tej umiejętności potrzebna jest duża doza dojrzałości i częstych, szczerych rozmów z daną osobą. Ostatnio podczas wyjazdu za granicę padła mi komórka, a ładowarka została w hotelu.
W związku z długim oczekiwaniem na lot i nudą, zagadałam do totalnie nieznajomego, obcokrajowca siedzącego obok. Byłam przerażona, bo chyba nigdy dotąd nie miałam tyle odwagi ;). Po chwili rozmowy zaproponowałam mu grę w "ZGADNIJ KIM JESTEM" (#GUESSwhoIaM game #blog).

Zajęło mu około 15 pytań, żeby odgadnąć, o jakiej sławnej osobie pomyślałam. Nie potrafimy czytać w czyichś myślach, ale zadając odpowiednie pytania, wykluczając pewne opcje jesteśmy w stanie uczynić cuda. W samolocie zagrałam w tę grę z siedzącym obok mnie Polakiem, Wojtkiem.
Jemu zajęło odgadnięcie już jakieś 12 pytań. To chyba za sprawą braku bariery językowej i kulturowej. Ja z moimi dziećmi i mężem schodzimy do ok 3-10 pytań, ale to świadczy o tym, jak dobrze się znamy i jak dużo ze sobą, szczerze rozmawiamy. Jesteśmy bardzo na bieżąco ze swoimi "życiami".  

Mam takie marzenie, aby rozpocząć ruch na całym świecie pt. "GUESS WHO I AM", żebyśmy choć na chwilę wyłączyli się ze świata online do świata offline i zaczęli rozmawiać ze sobą face to face. Taka ciekawostka - powiedziałam tym dwóm nieznajomym, że prowadzę bloga i czy będą mieli coś przeciwko, jeśli opiszę tę historię... Obaj się zgodzili. Zobaczymy, czy kiedykolwiek tu dotrą i się odezwą, bo ja ciemnoskóremu obcokrajowcowi z Kongo nie podałam nawet swojego imienia...

To co, zaczynamy grę offline pt.  #GUESSwhoIam?

Jeśli sobie ufacie, to możecie grać bez fiszek i bez gry z planszą. A jeśli chcecie kupić grę dla dziecka, to najlepszym pomysłem będzie wersja z pudełka:



Będzie mi miło, jak podzielicie się swoimi doświadczeniami z tak niezwykłych rozmów, czy to z rodziną, czy z nieznajomymi. Warto uczyć się rozmawiać w cztery oczy, szczerze i mądrze. To prowadzi do spokoju i harmonii, zamiast kłótni i niejasnych sytuacji. W grze trzeba zadawać pytania, na które odpowiedź powinna być TAK/NIE. Jednak jak to wyszło w praniu, zadawaliśmy sobie przeróżne pytania pomocnicze, dawaliśmy podpowiedzi i często mówiliśmy, co czujemy i dlaczego pomyśleliśmy o danej osobie. Odwagi! :)

Na potwierdzenie mojego pomysłu powiem Wam, że ostatnio otworzyłam biografię Elona Musk'a* i akurat zobaczyłam na stronie, że przyjął on kiedyś nauki science fiction odnalezione w jednej z najbardziej wpływowych książek swojego życia - Autostopem przez galaktykę Douglasa Adamsa.

"Autor wskazuje, że jedną z najtrudniejszych rzeczy jest postawienie właściwych pytań. Gdy jednak je postawisz, odpowiedź jest relatywnie prosta. Doszedłem do wniosku, że tak naprawdę powinniśmy aspirować do poszerzania zakresu i skali ludzkiej świadomości aby lepiej zrozumieć, jakie pytania należy zadawać. Jedyną sensowną rzeczą jest dążenie do większego zbiorowego oświecenia".

*Elon Musk - miliarder, powinien Wam się kojarzyć z Teslą, SpaceX, rakietami i konkurencją dla NASA...;).

Na dziś to tyle, choć to nie wszystko, o czym chciałam napisać...

Pozdrawiam i życzę samych, cudownych i rozwojowych rozmów!
Przygotujcie się tylko na czasem niezbyt wygodne... odpowiedzi.

Generation Y



P.S.

Powiem Wam, że chciałabym, aby ktoś mnie regularnie "bzykał oczami". Chodzi mi o to, że póki co z większością moich teksów uprawiam "gałkowy onanizm". Jest on bardzo przyjemny, ale ja chętnie podziele się swoimi myślami przelanymi na bloga z innymi. Z tymi, co myślą podobnie i z tymi, co całkiem inaczej. Zawsze można się czegoś nauczyć, bo onanizm na dłuższą metę jest podobno szkodliwy. Jednocześnie dziękuję wszystkim, którzy wytrwale "bzykają się" z moimi tekstami i w większości z tego stosunku są zadowoleni! Na pewno nie jest to łatwe zbliżenie. Ba, to w większości jest sado-maso okraszone nutką romantyzmu. Tym bardziej - doceniam!

Ostatni miesiąc przyniósł mi ponad 1000 wyświetleń (stety bądź nie, głównie post związany z lekami na pryszcze), ale idzie ku lepszemu. W przeciągu roku moje "pozablogowe" wypociny i ryciny zostały docenione zarówno w postaci drukowanej książki jak i na łamach jednego z większych polskich tygodników. Szał ciał, kasę mam dzięki cudownemu i pracowitemu Mężowi, więc głównie zależy mi na zmianie świadomości. To tutaj wszystko się zaczyna i kończy. A póki co serdecznie zapraszam do rundy drugiej lub na priv: letmillennialsspeak@gmail.com


1. GASTRONOMICZNY BURDEL 


2. STRACIŁAM WIARĘ


3. CO STOJĄCE, JEST PODNIECAJĄCE


4. KOŚCIÓŁ KATOLICKI TO SEKTA?


5. MARKETING PRAWDY 


6. GUESS WHO AM I


7. REKRUTER I KANDYDAT W JEDNYM CIELE


8. ZASADY RZĄDZĄCE ŚWIATEM


9. JESTEM EMPATĄ


10. ZOSTAŁEŚ ZMANIPULOWANY


11. TEST NA BYCIE MĘŻEM


12. TO THE CRAZY ONES

14. OPOWIEŚĆ O CZŁOWIECZEŃSTWIE


15. IZOTRETYNOINA A DEPRESJA


16. EKONOMIA MIŁOŚCI - recenzja


17. TYLKO NIE MÓW NIKOMU


18. BIOGRAFIA ELONA MUSK'A - RECENZJA


19. SAPIENS (OD ZWIERZĄT DO BOGÓW) - RECENZJA


20. 10 PRZYKAZAŃ - CZY TO MA SENS?


21. MOJE FAZY MANII - OBJAWY


22. OBALAM 8 BŁOGOSŁAWIEŃSTW?


23. MOJE FANTAZJE


24. ŻYCIE TO SINUSOIDA


25. HOMO DEUS  - Yuval Noah Harari - RECENZJA


26. PRZYJEMNOŚĆ DLACZEGO LUBIMY TO, CO LUBIMY






Komentarze

Popularne posty